Voor bedrijven & organisaties met Dynamics AX

Bedrijven die voor Dynamics AX gekozen hebben, zien zich voor een enorme uitdaging geplaatst. Hoewel hun gebruikers vaak een goed begrip hebben van de bedrijfsprocessen, is het moeilijk om deze werkwijzen binnen Dynamics AX in te passen. Vaak is dit een iteratief proces waarbij (a) AX consultants een begrip opbouwen van de specifieke business van een bedrijf en (b) eindgebruikers kennis opdoen van de AX opzet en technieken.

Een bedrijf is dus sterk afhankelijk van de kennis, de ervaring en de toewijding van de leverancier. Echter daarnaast zijn bedrijven die voor Dynamics AX kiezen niet goed toegerust om grootschalige, complexe en langdurige software-projecten te managen.

Om de brug met een software-leverancier te kunnen slaan, heeft de klant snelle en adequate hulp nodig. Concreet gesproken kan volgende ondersteuning geboden worden:

  1. Installatie en beheer van Dynamics AX (training van personeel, werkinstructies opstellen, interim management).
  2. Data conversies van e.g. Exact, SAP, Baan naar Dynamics AX (functionele mapping, feitelijke conversie, projectmanagement).
  3. Fungeren als contactpersoon tussen AX partner en eindgebruikers. Dit omvat een constructieve aansturing van de AX partner, complete ondersteuning van eindgebruikers en doelgerichte communicatie naar management.
  4. Complex en omvangrijk maatwerk verzorgen, eventueel op basis van fixed price (specificatie, bouwen en testen).
  5. Gebruikers- en rechtenbeheer.
  6. Business Intelligence (BI): OLAP en SQL-server reporting services (SSRS), AX rapportages.